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Motorola solution 외형매출 구조 고찰

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작성일 : 15-04-22 13:01 조회수 : 2,649회

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모트롤라에서는 2014년 회사일부매각을 통한 구조조정으로 사업 집중화에 노력하였고, 매출에서 제품판매보다 서비스 매출이 과거보다 커졌다는 내용 

 

 

Motorola Solutions: A Look At Top Line Growth Drivers For 2015    ( 2015년 3월 18일 Forbes기사발췌)

모트롤라 솔류션의 2015년 외형 성장 주요 요인 고찰

 

Motorola Solutions had a challenging last year, with a sustained decline in the U.S. federal business impacting top line growth. The company’s overall revenues declined by 6% year-over-year (y-o-y) to $5.9 billion in 2014 on a 7% decline in Products sales and 2% decline in Services. In 2015, the telecommunication equipment manufacturer expects overall revenue to grow by 1-3% on a turnaround in sales in North America, Latin America and the Middle East. In this article, we look at the company’s efforts so far in improving its top line by focusing on its recent deals and investments in both the Products and Services domain.

작년은 모토로라 솔루션에게는 외형성장에 있어 미국 연방 정부사업의 지속적인 감소로 인한 충격을 받은 해 였다. 회사의 전체 매출은 서비스 부문 2%감소, 제품 매출 7 % 감소로 2014 년 59 억 달러 대비 6 % 매출이 감소했다. 2015 년에, 통신 장비 제조 업체는 북미, 라틴 아메리카와 중동 지역의 매출에 있어 1~3 % 성장을 예상하고 있다. 이 기사에서, 우리는 제품 및 서비스 부분의 최근 거래 및 투자를 중심으로 외형성장에 영향을 주는 회사의 노력을 검토해 볼 것이다.

 

2014 Recap 

Motorola sold off a major part of its Enterprise business to Zebra Technologies for $3.45 billion in cash last year, to focus singularly on its government business. Motorola utilized the opportunity from this sale to restructure and reduce costs in keeping with the difficult business environment. In changed its reporting segments to “Products” and “Services” from the earlier “Government” and “Enterprise”.

모트롤라는 정부부문 사업에 집중하기 위하여 작년(2014)에 현금 34억5천만불에 기업부분 중요사업을 제브라사에 매각하였다. 모트롤라는 어려운 사업환경에서 비용을 줄이고 구조조정을 함으로서 이 매각을 통하여 회생의 발판을 삼으려 했다. 

The Products division, contributing about 65% of the company’s total sales, consists of an extensive portfolio of network infrastructure, devices and software products, including iDEN products, ASTRO, dimetra and broadband products such as LTE. In 2014, sales in this division declined by about 7% y-o-y to $3.8 billion on sluggish sales in North America, Latin America and Asia Pacific and Middle East which contribute over 84% of the company’s top line.

회사 총 매출에 65%를 구성하는 제품 부문은 LTE와 같은 브로드밴드 제품, dimetra, ASTRO, iDEN제품을 포함한 장치와 소프트웨어 제품, 네트웟 설비부문의로 구성되어 있다. 2014년 이 부분의 매출은 회사 매출 84%를 차지하는 북미, 남미, 아시아 환태평양, 중동의 판매저조로 38억불인 매출 7% 하락이 있었다. 

 

On the other hand, the Services segment consists of integration services including iDEN services, lifecycle support services, managed services and solutions services for public safety as well as private communication networks. In 2014, sales in this division declined by 2% y-o-y to $2.1 billion driven by lower iDEN and integration services sales in North America and lower lifecycle support services sales in the APME region.

반면, 서비스 부문은 개인 통신 네트웟 및 공공안전용 솔류션 서비스, iDEN서비스, 평생지원서비스, 운영서비스등이 포함된다. 2014년에 이 분야는 APME지역에서 평생지원서비스 판매 하락과 북미의 iDEN과 통합서비스 판매의 하락으로 21억불의 매출을 올림으로서 전년대비 2%하락했다.   

 

Recent Deals

 

Motorola reported in its Financial Analyst meeting last month that its had bagged several multi-year product and service contracts in 2014 as well as in early 2015 which would significantly aid its top line growth this year. Some of the noteworthy deals are:

모트롤라는 지난달 재정분석 미팅에서 2014년과 2015년 초에 이루어진 장기 제품과 서비스계약을 통하여 매출 성장을 이룩했으며, 주요 거래 내역은 다음과 같다. 

$200 million contract with a country in the Middle-East (not disclosed) to deploy an LTE-based public-safety communications network.

$175 million contract with the Los Angeles Regional Interoperable Communication System Authority (LA-RICS) to develop a 4G LTE based Public Safety Broadband Network for public safety agencies in Los Angeles.

$148 million contract with the state of Michigan to upgrade their ASTRO (two-way radio) network.

$100 million contract with another country in the Middle-East (not disclosed) for providing integrated mobility management & cyber-security applications.

$64 million contract extension with Prince George’s County to provide complete public safety communication services.

$50 million multi-year managed services contract with Minico in Latin America.

$36 million two-year contract extension with the Victorian government in Australia to manage Victoria’s Metropolitan Data Network. Motorola has been successfully delivering services to the Victorian government for the past 12 years.

$31 million contract with the Las Vegas Metro Police Department for maintenance of their radio and CAD systems and providing technical support in lifecycle services.

2억불 계획- 중동에서 LTE기반 공공안전통신망 계약

1억7천5백만불 - LA지역 4G LTE기반 공공안전망을 위한 상호호완시스템 계약

1얼4천8백만불 - 미시건주 ASTRO네트웟 업그레이드

1억불 - 중동에서 통합모발운영과 사이버 보안어플리케이션 

6천4백만불 - 프린스 조지 카운디에 공공안전통신망 서비스

등등  

 

As evidenced from the list above, most of the contracts are in the Services domain which reflects the company’s increasing focus towards Services as a line of business. Services currently contribute about 35% of the company’s top line and we expect this to increase gradually going forward. The company’s Product and Services backlog at the end of 2014 was about $1.2 billion and 4.6 billion, respectively. Motorola expects to recognize 58% of its Products backlog (~$700 million) and 26% of its Services backlog ($1.2 billion) as revenues this year.

위 계약리스트와 같이 대부분은 회사 매출의 성장은 서비스 분야 매출을 차지하고 있다. 회사의 최근 매출 중 35%정도가 서비스 분야이며, 아마도 점차적으로 증가할 것이다. 회사의 제품부분과 서비스 부분에서 2014년 남겨진 주문은 12억불과 46억불이다. 모트롤라는 오해 매출에서 제품부분에서 58%(~7억불), 서비스부분에서 26%(12억불)